Η συνάντηση του μητροπολίτη της Θεσσαλονίκης με τον Φύρερ προκαλεί τις ιστορικές μνήμες της πόλης

Posted on 29 Μαρτίου 2017

0


Η συνάντηση του μητροπολίτη της Θεσσαλονίκης με τον Φύρερ προκαλεί τις ιστορικές μνήμες της πόλης

Από παλαιότερη συνάντηση του Άνθιμου με Αριστερό ριζοσπάστη πρωθυπουργό

Όταν ο Κάσσανδρος ίδρυσε τη Θεσσαλονίκη, κάπου στα 315 π.Χ., μεταξύ των πρώτων κατοίκων της υπήρξαν και Εβραίοι έποικοι. Από τότε η παρουσία τους στην πόλη ήταν συνεχής με αποκορύφωμα τα τέλη του 15ου αιώνα, οπότε βρήκαν καταφύγιο στην πόλη της οθωμανικής αυτοκρατορίας κυνηγημένοι Εβραίοι της χριστιανικής Ευρώπης, κυρίως από την Ισπανία. Η συμπεριφορά του χριστιανικού πληθυσμού απέναντί τους δεν ήταν ποτέ άψογη, υπήρξαν και φορές που ήταν απίστευτα ατιμωτική, με αποκορύφωμα το πογκρόμ του Κάμπελ στα 1931, από τους ακροδεξιούς της οργάνωσης 3Ε. Το 1942 συνεργεία της ελληνικής δημοτικής αρχής, κατέστρεψαν το εβραϊκό νεκροταφείο που είχε ξεκινήσει να απλώνεται, από το 1493 οπότε και έφτασαν στην πόλη από την Ισπανία οι πρώτοι Σεφαραδίτες, στον χώρο της σημερινής πανεπιστημιούπολης. Μάρμαρα από τις επιτύμβιες στήλες χρησιμοποιήθηκαν για την πλακόστρωση δρόμων και πεζοδρομίων, σε πισίνες επαύλεων πλούσιων Θεσσαλονικέων, ενώ πλακοστρώθηκε και τμήμα του ναού του Αγ. Δημητρίου. Η Μητρόπολη της Θεσσαλονίκης φορτώθηκε με ένα ακόμη αμάρτημα, από τα πάρα πολλά που μπορούν να τις καταλογιστούν, ανάμεσά τους και το ψεύτικο βυζαντινό θαύμα της μυροβλησίας του “Πολιούχου”, που σκαρώθηκε με κρυφούς σωλήνες (Βλ. Cyril Mango καθηγητή βυζαντινής και νεοελληνικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης: «Βυζάντιο, η αυτοκρατορία της Ν.Ρώμης», Μορφ.Ίδρ.Εθν.Τραπέζης-1999, σ.188 ).

Με αφορμή τα αποκαλυπτήρια του μνημείου του εβραϊκού νεκροταφείου, με τις 300.000 τάφους που ξεθεμελιώθηκε στη ναζιστική Κατοχή, ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης μίλησε με ασυνήθιστη γενναιότητα: «Η πόλη της Θεσσαλονίκης άργησε αδικαιολόγητα πολύ να σπάσει τη σιωπή της. Σήμερα όμως μπορεί να λέει ότι ντρέπεται για όσους δοσίλογους Θεσσαλονικείς συνεργάστηκαν με τους κατακτητές, για όσους γείτονες καταχράστηκαν περιουσίες, για όσους πρόδωσαν εκείνους που προσπάθησαν να διαφύγουν. Κυρίως, ντρέπεται για τις Αρχές της πόλης: για τον δήμαρχο και τον γενικό διοικητή που συμφώνησαν αδιαμαρτύρητα να καταστρέψουν οι εργάτες του δήμου εν μια νυκτί 500 χρόνια μνήμης και να μετατρέψουν το μεγαλύτερο εβραϊκό νεκροταφείο της Ευρώπης σε έναν κρανίου τόπο. Ντρέπεται για τον έφορο της αρχαιολογικής υπηρεσίας που “εξεπλάγη” όταν το 1946 η εβραϊκή κοινότητα διαμαρτυρήθηκε για τη χρήση των επιτύμβιων πλακών ως οικοδομικού υλικού για την ανοικοδόμηση του ναού του Αγ.Δημητρίου. Και ντρέπεται για εκείνους τους πρυτάνεις που μετά τον πόλεμο έχτισαν την πανεπιστημιούπολη δίπλα και πάνω στα κατεστραμμένα μνήματα. ….Αναγνωρίζουμε δηλαδή ότι η απώλεια των 56.000 Εβραίων Θεσσαλονικέων είναι απώλεια για όλους μας – χριστιανούς, Εβραίους, μουσουλμάνους, άθεους και αγνωστικιστές. Το Ολοκαύτωμα δεν σφράγισε μόνο το παρελθόν της πόλης μας, έκανε κάτι χειρότερο: της έκλεψε το μέλλον. Ποιος αμφιβάλλει ότι μια Θεσσαλονίκη μητέρα-πατρίδα μιας ανθούσας και κοσμοπολίτικης εβραϊκής κοινότητας θα ήταν μια άλλη πόλη;» (Στ.Τζίμας-Καθημερινή, 11.11.2014).

Στις 19.2.2017, ενθαρρυμένος από την έκκληση του τ.Υπουργού Παρασκευόπουλου για συνεννόηση με τη Χ.Α. και στο κλίμα της πρόσφατης κοινής εκδρομής στα ανατολικά σύνορα του υφυπουργού Στρατιωτικών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με τρεις βουλευτές της «σποράς των νικημένων του ‘45», ανάμεσά τους και του υμνητή του ναζιστή παιδεραστή Στράιχερ και προσκυνητή του τάφου του Μουσολίνι Χρ.Παππά (ύστερα από αίτημα του οποίου είχε διωχθεί ποινικά ο μπλόγκερ «Παστίτσιος», με τον μεσαιωνικό νόμο περί βλασφημίας, που θα τον καταργούσε ο ΣΥΡΙΖΑ), ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος υποδέχθηκε την ξενοδόχο της “φορολογικής φωλίτσας” (“Εθνος”, 2.12.2012) του New Dream και τον Φύρερ «ποιητή» του Εωσφόρου στα εγκαίνια του πατρικού οίκου της Αγ.Φιλοθέης της Αθηναίας, παρουσία των υπουργών Γαβρόγλου και Ζουράρι. Οι αντιδράσεις υπήρξαν περιέργως σχεδόν ανύπαρκτες.

Η κίνηση αυτή και η δημόσια ανοχή απέναντί της, άνοιξαν την όρεξη του διώκτη της “πορνείας” του πολιτικού γάμου Άνθιμου, που δέχτηκε (26.3) το χιτλερικό ζεύγος στο Μητροπολιτικό Μέγαρο. Αυτή τη φορά υπήρξαν πάρα πολλές αντιδράσεις. Ακόμη και το tvxs του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κούλογλου, που ήλπιζε σε νίκη της Ακροδεξιάς στην Ολλανδία, αντέδρασε. Όμως οι επιλεκτικές ευαισθησίες είναι αναξιόπιστες και απλώς αποδεικνύουν για πολλοστή φορά τη δημόσια υποκρισία, αφού ο Άνθιμος είναι πολύ πιο εύκολος στόχος από τον άτυπο Υπουργό Παιδείας Ιερώνυμο. Σε κάθε περίπτωση ο γνωστός ακροδεξιός μητροπολίτης, ο Μακεδονομάχος από τα Κούκουρα της Ηλείας, ελέγξιμος για πάρα πολλά, είναι υπόλογος από παλιά απέναντι στο εβραίκό στοιχείο (Βλ. «Άνθιμος κατά των Εβραίων και Διεθνούς Πανεπιστημίου, 25.6.2012).

Μια λεπτομέρεια που έχει τη σημασία της, είναι πως στο βίντεο που υπάρχει στη δικογραφία της υπόδικης εγκληματικής οργάνωσης, στο οποίο ο Φύρερ μιλάει σε οπαδούς του για τις σχέσεις της Χ.Α. με μητροπολίτες, ανάμεσά τους και για τον μητροπολίτη Σπάρτης, για τον οποίο λέει ότι έβαλε ένα Γηροκομείο να τον ψηφίσει, αναφέρεται απαξιωτικά, χρησιμοποιώντας και ένα χυδαίο επίθετο για τον Άνθιμο, που παραπέμπει στη λέξη του Καμπρόν και το οποίο, σεβόμενος τη φιλοξενία, δεν θα τον μεταφέρω εδώ, κατηγορώντας τον πως εξ αιτίας του δεν έγινε αρχιεπίσκοπος ο Σπάρτης «που είναι καθαρός», σε αντιδιαστολή προφανώς με τον Ιερώνυμο, που κατά τον Μιχαλολιάκο δεν είναι. Τώρα τι ήθελε να πει με το επίθετο «καθαρός», είναι ένα ερώτημα. Φαίνεται όμως πως οι συγκλίσεις στο μεταναστευτικό, στο θέμα του τεμένους, στην υποκριτική ομοφοβία, στον Εθνικισμό, στον Αντισημιτισμό και σε πολλά ακόμη ζητήματα, έκαναν τον Άνθιμο να προσποιείται πως έχει ξεχάσει. Είναι κι αυτό δείγμα του αρχιερατικού ήθους του, καθώς και των ηθών όλης της Ιεραρχίας της κρατικής Εκκλησίας, που συναινεί με τη σιωπή της.

Στο βίντεο (1:22) ο χυδαίος χαρακτηρισμός του φύρερ για τον Άνθιμο.

Advertisements
Posted in: Uncategorized